Helaas een ongelukkige ervaring met zowel Qicq als hun Qonqer e-bike. Eigenlijk al sinds aankoop in 2019 veel problemen met de fiets gehad, in eerste instantie netjes binnen garantie opgelost maar inmiddels heb ik 6 jaar na aankoop van de fiets al meer moeten investeren in reparaties dan dat de kostprijs van de fiets zelf was.
De aandrijving is meerdere keren vervangen, er is een trapper afgebroken(!) en ik ben inmiddels ook al toe aan de tweede accu.
Vorig jaar heb ik de fiets een uitgebreide onderhoudsbeurt laten geven en zijn de ketting en alle tandwielen vervangen. Ik smeer de ketting regelmatig, fiets niet heel vaak op de fiets en de hij staat altijd netjes droog in de schuur. Echter is bij een andere reparatie nu geconstateerd dat de ketting opnieuw vervangen moet worden. Op mijn vraag hoe dit kan na 14 maanden en slechts enkele honderden kilometers gereden te hebben wordt aangegeven dat dit is omdat hun apparaatje dit aangeeft. Geen enkele uitleg of onderzoek hoe het mogelijk is dat een ketting eerst 5 jaar meegaat en vervolgens nauwelijks meer dan een jaar. Ik moet hem maar gewoon laten vervangen en dit “kan gebeuren”.
Als klap op de vuurpijl kan dit ook niet binnenkort geregeld worden nu hij toch op de werkplaats is. Nee de fiets moet eerst terug en dit kan alleen op een aparte afspraak, waarbij ik opnieuw 50 euro voor vervoer moet aftikken omdat de onderhoudsplaats naar een buitengebied is verplaatst. Geen begrip, geen coulance en geen uitleg. Zeer teleurgesteld en ga op zoek naar een andere zaak.
Reactie QicQ
Beste Pieter,
Vervelend dat je deze ervaring hebt. De fiets is bij ons binnen gebracht voor een lekke band en een storing. De storing is opgelost met een nieuwe accu die je binnen garantie geleverd krijgt. De lekke band is gerepareerd. Onze monteur heeft onderhoud aan je fiets geadviseerd.
De staat van de ketting heb je besproken met onze planning, zij hebben niet de inhoudelijk kennis en hadden je dan ook moeten doorverbinden naar de monteur die je wel een goed inhoudelijk antwoord had kunnen geven. De ketting is verroest en heeft langdurig een gebrek aan smering gehad, vandaar ons advies.
Dit is besproken vlak voordat de fiets aan je teruggeleverd zou worden. Dat er dan geen tijd meer is in onze planning voor een onderhoudsbeurt is logisch. We hadden de fiets een aantal dagen langer bij ons kunnen houden om het onderhoud op een later vrij moment in te plannen.
Mijn excuses over deze twee communicatiepunten.
Met vriendelijke groet,
Tommy Oude Elferink – Algemeen manager