Revolutionaire speed pedelec
Stromer ST7
De Stromer ST7 speed pedelec is uit en wij hebben die al kunnen testen. Wow. Wat een e-bike van superlatieven is dat! Als je denkt dat sneller, mooier en met nog meer technische hoogstandjes niet kan, kijk dan vooral naar de gloednieuwe Stromer ST7. Wat de ST7 uniek maakt? De combinatie van een elektrische Pinion met 12 versnellingen, een waanzinnig sterke motor, de allergrootste accu die tot nu toe op de markt is, riemaandrijving, ABS… En het ST7 design heeft een nieuwe look gekregen. Dit zijn maar een paar van de vele ST7 features in een notendop. Daar valt heel wat meer over te vertellen. Want alleen al die elektrische Pinion is een unicum. De Stromer ST7 is de allereerste fiets met een elektrische Pinion. En of dat lekker rijdt? Reken maar! Met dit nieuwe model maakt marktleider van speed pedelecs Stromer zijn naam van trendsetter weer waar.
Turbo en relaxed tegelijk
De bijzondere Stromer ST7 features

Het gemak van een elektrische Pinion
Een versnellingssysteem dat communiceert met de motor? Dat automatisch terugschakelt bij stilstand? Ja zeker, dat is de elektrische Pinion. Lichter of zwaarder fietsen wordt ook een peulenschil. En met 12 versnellingen kun je perfect in jouw ideale versnelling fietsen. Ongeacht het terrein of het weer. Hoe handig is dat?

Naar het buitenland op één accu
Niet eerder was er een speed pedelec met een accu van 1440 Wh. Op een volle accu fiets je 85 tot 260 kilometer. Zonder laden. Afhankelijk van de ondersteuning. Ook nieuw zijn de led-lampjes op de accu die bij het opladen aangeven hoe ver je al bent. Zo kom je niet meer voor verrassingen te staan.

Nog sneller optrekken
De ST7 heeft een super sterke achtermotor: 940 Watt en 54 Nm voor de kenners. En voor al die anderen: dat betekent nog sneller optrekken en ook bij tegenwind of heuvelig terrein nog steeds probleemloos 45 km/u rijden. Heerlijk toch. Zeker van en naar je werk!
De ST7 is trendsetter met zijn design en unieke features
Als geluk in je fiets zit
Wat nou als je een e-bike hebt waar je apetrots op bent en blij van wordt zodra je ’em weer ziet? Zo’n speed pedelec als de Stromer ST7? Wij denken dat dat ’em is ja. En dan opstappen en optrekken zonder dat het je enige inspaning kost. Even op je display checken in welke versnelling je zit. Tegenwind? Je schakelt met je elektrische Pinion super snel en gedeeltelijk automatisch terug. Je rijdt nog steeds full speed. De ST7, een fiets om verliefd op te worden. Wat een stoere look, wat een gladde buizen zonder kabels. Alles zit fraai weggewerkt in het frame. Strakker dan dit kan niet. En die riemaandrijving. Mooi en zo praktisch ook. Geen vet aan je kleren, niet meer de ketting hoeven smeren. Big smile op je gezicht. Oh opeens iemand die oversteekt? Je hebt ABS waardoor je zonder capriolen uit te hoeven halen veilig tot stilstand komt. En daar ga je weer. De drukknop op het stuur is voldoende om de versnelling even een tandje erbij te zetten. Leve je Stromer ST7. Met zo’n speed pedelec ziet de wereld er opeens toch mooier uit. Wat fietsen al niet met een mens kan doen.
BEKIJK STROMER ST7 Meer informatie over leasen
Bekijk de video
Review Stromer ST7
Onze nieuwste onovertroffen toppers
Stromer ST7 e-bike bij QicQ
De marktleider blijft weer pionier
De ST7 features op een rijtje
Goud. Die kleur waarmee Stromer zijn ST7 presenteert zegt al heel veel. En wij vinden dat ze het ook waar maken. Maar je wilt natuurlijk wel weten waarom. Wat maakt die ST7 nou zo ongeëvenaard dat wij ons in de overtreffende trap uitdrukken. Wij als e-bike fans en speed pedelec kenners vertellen het je graag. Daar gaan we.
Nieuw stoer design ST7
Zie je de ST7 dan zie je een robuuste speed pedelec met flinke framebuizen. Aanleiding om het frame opnieuw te ontwerpen is de nieuwe accu. Die is letterlijk en figuurlijk groot. Heel groot. Stromer zou Stromer niet zijn als ze dat gegeven niet zouden aangrijpen om het ontwerpteam los te laten op dit nieuwe model. Het resultaat? De ST7 Stromer ziet er super strak en stoer uit, want ook andere framebuizen zijn qua grootte aangepast zodat alles een mooi geheel vormt en op elkaar aansluit. Lasnaden zijn er niet meer en de kabels verdwijnen allemaal in het stuur en frame, net als die van de dagverlichting. Zo ontstaat een fraaie no-nonsense speed pedelec met alleen maar de allerbeste onderdelen.
ST7 met elektrische Pinion
De grootste vernieuwing van de Stromer ST7 zit natuurlijk in het feit dat deze e-bike niet alleen een Pinion versnellingssysteem heeft, maar dat de ST7 de allereerste fiets is met een elektrische Pinion. Een Pinion versnellingssysteem is op zich al mooi. Een Pinion zit in de trapas en is helemaal afgesloten, zodat er geen vuil bij komt. Daarbij is het gewicht mooi verdeeld. Zeker bij de Stromer ST7 omdat die een achterwielmotor heeft. De elektrische Pinion van de ST7 communiceert met de motor en het schakelen gebeurt zelfs gedeeltelijk automatisch. Je hebt nog maar één elektrische kabel en die zie je niet, die loopt door het frame naar de versnellingsbox. Je hoeft alleen maar een van de twee drukknoppen op het stuur in te drukken om te schakelen. Zo makkelijk, feilloos en soepel. Pinion is dan ook ontwikkeld door mensen die bij Porsche hebben gewerkt.
ST7 accu van 1.440 Wh
Meer dan 50% extra accu heeft de accu van de ST7 vergeleken met de grootste accu die tot nu toe op de markt is. De capaciteit van de ST7 accu is 1440 Wh. Daarmee heb je een actieradius van 85 tot 260 kilometer. In de wetenschap dat de gemiddelde afstand van een enkele reis van huis naar werk 27 kilometer is. Dat haal je dus met het grootste gemak met deze accu. Maar de accu van de ST7 heeft nog twee prettige extra’s. Er zitten led-lampjes op de accu die het batterijniveau aangeven op het moment dat je de accu aan de oplader legt. Dus je ziet precies hoe ver je bent met laden. En tot slot heeft de accu van de ST7 een magnetische accuklep, zodat de klep dicht zit als je de accu eruit haalt. Iets waar we lang op gewacht hebben en nu het zo ver is, zijn we er heel blij mee.
Krachtige achterwielmotor ST7
Een top motor van 940 Watt en 54 Nm met krachtsensor maakt dat rijden op de ST7 heel natuurlijk aanvoelt. Sterker nog, fietsen kost bijna geen moeite. Zet je wat meer kracht, dan gaat de ST7 wat meer ondersteunen en als je rustiger wilt, dan geef je minder kracht. Ook als je full speed vooruit gaat, lijkt het alsof je maar 30 km/u fietst zo sterk is de motor en zo stabiel ligt de fiets op de weg.
De veiligheid van de ST7 met ABS
Wie hard fietst wil dat wel met een gerust gevoel willen doen. Veiligheid staat vanzelfsprekend bovenaan. Dat geldt voor jou en dat geldt zeker ook voor Stromer. Die hele solide wegligging van de ST7 komt ook doordat de Stromer ST7 Pirelli Angel banden heeft die speciaal voor Stromer zijn ontwikkeld. Breed en stevig zodat je geen last hebt van oneffenheden in de weg. Allemaal heel comfortabel.
Daarnaast is er op de ST7 ABS van Bluebrake geïntegreerd in de bovenbuis van het frame. Die ABS werkt op het voorwiel. Je kunt dus je voorrem zo hard inknijpen als je wilt, de rem blokkeert niet en jij houdt controle over je fiets. Bij gladheid en ook als je om wat voor reden dan ook onverwacht moet remmen.
Ook de verlichting van de ST7 is goed geregeld. Want als het grauw weer is of je fietst in het donker, heb je nog steeds goed zicht met de M99 Pro Supernova 1500 lumen koplamp met grootlichtfunctie. Die is enorm fel. En dan heb je ook nog dagrijverlichting op de ST7 die weer mooi is weggewerkt in het frame. Zo heb jij goed zicht en zien anderen jou.
Digitale snufjes op de ST7
Voorop lopen bij Stromer betekent ook dat de laatste technische ontwikkelingen zijn toegepast. Wat dan zoal? Er zit een mooi weggewerkte usb-poort in het frame van de ST7 waardoor je onderweg je mobiel oplaadt. En je hebt een prachtige cockpit via de touch display in de bovenbuis van het frame van de ST7. Zo krijg je veel handige informatie onderweg via de Stromer OMNI Connect app. Van je gps-locatie tot je snelheid, rijgegevens en hoe vol je accu is. En nog heel veel meer. Nieuw is dat je in het display ziet in welke versnelling je rijdt. Alle gegevens van de app kun je ook op je mobiel uitlezen. Je ST7 op slot zetten en ontgrendelen doe je via Bluetooth met één druk op de knop. Je ST7 is driedubbel tegen diefstal beveiligd. Mocht een onbekende van plan zijn om een ritje te gaan maken met jouw ST7 dan krijg jij een melding op je mobiel en gaat het alarm op de fiets af. Maar wegrijden zal niet lukken, want de motor is vergrendeld. De techniek staat voor niks bij de Stromer ST7.
ST7 kopen of ST7 leasen
Vanzelfsprekend kun je deze Stromer ST7 kopen bij QicQ. Mocht je het bedrag te hoog vinden maar wel nu al dromen van deze speed pedelec, dromen zijn geen bedrog. Je kunt de Stromer ST7 leasen.
Onze conclusie: we hebben Lamborghini goud in handen. En omdat de ST7 voor podiumplekken gaat, is daar in het voorjaar van 2023 nog Ferrari zilver-grijs bij gekomen.
Maak een testrit
Wil je een ST7 kopen? De eerste trotste bezitters van een ST7 fietsen al. Benieuwd? Dan raden we aan: probeer de Stromer ST7 speed pedelec. Zelf rijden, zelf voelen, zelf genieten. Dat werkt het beste. Maak dan een proefrit. Plan nu een vrijblijvende afspraak!

Technische specificaties
Stromer ST7 in cijfers
- Keus 1 model
- Accucapaciteit 1.440 Wh
- Actieradius Van 85 - 260 km
- Motor Achterwielmotor (940 W, 54 Nm)
- Connectiviteit Bluetooth connectiviteit (OMNI Interface C)
- Maximale snelheid 45 km (speed pedelec)
- Versnelling Elektrische Pinion met 12 versnellingen
- Aandrijving Riem
Veelgestelde vragen
Alles over Stromer
-
Wat is de actieradius van een Stromer?
Afhankelijk van het aantal kilometers en het gewenste gebruik, kies je voor een accucapaciteit die hierbij past. Stromer heeft keuze uit vijf varianten: 500 Wh, 618 Wh, 814 Wh, 983 Wh en 1.440 Wh. Hoe groter het aantal Wh, hoe meer energie in de accu opgeslagen en geleverd kan worden. Diverse factoren bepalen hoe ver je met een volle accu kunt rijden. Zo hebben omgevingstemperaturen rond het vriespunt, gewicht van de berijder, heuvelachtig landschap en tegenwind invloed op de actieradius. Ter indicatie geeft Stromer de volgende bereikcijfers aan:
– 500 Wh, goed voor 30 tot 90 km
– 618 Wh, goed voor 40 tot 120 km
– 814 Wh, goed voor 50 tot 150 km
– 983 Wh, goed voor 60 tot 180 km
– 1.440 Wh, goed voor 85 tot 260 km Een belangrijk punt om rekening mee te houden is dat accucellen met leeftijd en regulier gebruik minder efficiënt worden in het opslaan van energie. Na verloop van tijd neemt de opslagcapaciteit procentueel af. Als je twijfelt over de grootte van een accu, dan is het aan te raden om voor een accu met een grotere capaciteit te gaan. Lees ook de blog over hoe je meer kilometers uit de accu van je speed pedelec haalt. -
Wat als ik stil kom te staan?
Band lek gereden? Ketting gebroken? Een ongeluk gehad? Of is je fiets gestolen? Het kan helaas gebeuren, gelukkig staat de Stromer assistance voor je klaar. Sinds oktober 2020 zijn alle nieuwe fietsen voorzien van een VAB mobiliteitsverzekering. De verzekering start op de aankoopdatum en loopt één jaar. Wanneer de verzekering tegen zijn einde loopt, wordt er door Stromer contact met je opgenomen met de mogelijkheid om te verlengen. Goed om te weten.
-
Hoe hard gaat een Stromer?
en speed pedelec heeft een maximumsnelheid van 45 km/u. Ieder model van Stromer haalt deze snelheid in de hoogste ondersteuningsstand. Je kunt een Stromer niet harder laten rijden.
-
Aan welke regels moet ik me op een Stromer houden?
Voor een speed pedelec gelden dezelfde regels als voor een bromfiets. Wat dat betekent?
- De bestuurder is minimaal 16 jaar oud en in het bezit van een (bromfiets)rijbewijs.
- Het dragen van een goedgekeurde helm (met NTA 8776:2016 keurmerk) is verplicht.
- Er zit een gele kentekenplaat op de achterkant gemonteerd.
- De speed pedelec moet voorzien zijn van een WA-verzekering.
- Je mag rijden op een fiets/bromfietspad of op de rijbaan. Op het fietspad mag je niet rijden. Houd er rekening mee dat je geflitst kan worden (bijvoorbeeld in fietstunnels) en op maximum snelheid (lasercontrole) gecontroleerd kan worden. Boetes worden op kenteken geregistreerd en automatisch toegestuurd.
-
Welke accessoires heb ik nodig?
Als je op een speed pedelec wilt rijden, ben je verplicht tot het dragen van een NTA 8776 goedgekeurde helm. Ben je van plan de fiets te verzekeren tegen diefstal? Dan moet de Stromer voorzien worden van een ART 2 gecertificeerd slot. In essentie ben je daarna klaar om de weg op te gaan en van je Stromer speed pedelec te genieten! Benieuwd naar het assortiment van helmen bij QicQ? Bekijk de mogelijkheden in onze webshop .
Staat je vraag er niet bij? Lees meer

Test een Stromer speed pedelec
Ga zelf op pad met een Stromer en ervaar hoe deze speed pedelecs rijden. Want wij kunnen je het wel vertellen, maar je moet het zelf voelen. Alleen jij weet tenslotte of Stromer bij jou past. Boek nu een gratis testrit.
Nu inplannen