Ervaringen van QicQ klanten
Bart Amsterdam
10
De juiste selectie van fietsmerken
Goede serverice
Fokke Sijtsma Driehuizen
10
Super Fiets De Stromer ST7
Ik ben in Amsterdam geweest voor een Stromer fiets ,in eerste instantie voor de Stromer ST7 Alinghi Red Bull Racing.
Maar hoe verder het gesprek verliep zag ik in mijn ooghoek de Stromer ST7 Dark Platinum staan en was toen gelijk verliefd op deze stoere Fiets.
Ik heb al drie Stromer gehad in het verleden maar ging toen één keer vreemd en kocht toen een Klever fiets en heb daar ook vele km mee gereden maar toch wilde ik graag weer een Stromer fiets.
Ik wordt in december 72 jaar en dacht als ik nog een Stromer fiets wil moet ik het nu doen.
Nu heb ik al een paar ritjes gefietst en vind ik het een super fiets.
Ik wil de verkopers QicQ Amsterdam erg bedanken voor de goede service en de uitleg zodat ik ben overgegaan om deze Stromer ST7 met een speciale helm met richting aanwijzers aan te schaffen.
Jeroen Made
10
Super!! Vriendelijk en behulpzaam
Ik heb mijn eerste speed pedelec gekocht bij QicQ. Goed geholpen telefonisch als in de winkel. Er wordt meegedacht en iedereen is vriendelijk.
Ook de service is uitstekend.
Ik had een klein dingetje aan mijn fiets. Mijn fiets is thuis opgehaald, leenfiets afgegeven, gebeld met wat er aan de hand was, hoe het is opgelost – en vriendelijk- en duidelijke afspraken over de planning.
Don Landgraaf
10
Zeer klantgericht en meedenkend
Ik ben heel goed geholpen door medewerker Arvin. Denkt mee, communiceert duidelijk. Zeer klantgerichte oplossingen. Dit is zeker niet meer vanzelf sprekend tegenwoordig. Heel fijn!
Ingeborg Amsterdam
10
Musa heeft ons fantastisch geholpen.
Heel grondig en prettig
Eric Zaandam
10
Superfijne service!
Via mijn werk mocht ik een e-bike leasen. Zo kwam ik terecht bij Qicq. Ze hebben me heel fijn op weg geholpen. Ik heb op het Westergasterrein een proefrit mogen maken op een aantal fietsen en heb daarna mijn keuze gemaakt. Werd 2 weken na ontvangst van mijn fiets ook netjes teruggebeld of alles naar wens is. Echt top!
Paul Amsterdam
10
Geweldige fiets met zeer vriendelijke service
Bij Qicq een Riesse & Müller family gekocht en ontzettend blij mee. We hebben lange historie met elektrische (bak)fietsen maar deze fiets steekt met kop en schouders boven al zijn voorgangers uit. Snel, wendbaar, comfortabel, degelijk en de kids (6 en 8) zijn er gek op.
Hele vriendelijke service en goed advies gekregen van de mannen van Qicq!
Frank Tilburg
9
Buitengewoon
Waarom buitengewoon? Afgelopen tijd opzoek naar een nieuwe stromer veel gezien en geprobeerd totdat ik Dave aan de telefoon kreeg …. ” dat moet je doen!” En ” dat is gelet op jouw lek en gebrek de beste aanbieding” zogezegd zo gedaan!!
Pieter Haarlem
3
Kwaliteit Qonqer ondermaats en slechte ervaring onderhoud
Helaas een ongelukkige ervaring met zowel Qicq als hun Qonqer e-bike. Eigenlijk al sinds aankoop in 2019 veel problemen met de fiets gehad, in eerste instantie netjes binnen garantie opgelost maar inmiddels heb ik 6 jaar na aankoop van de fiets al meer moeten investeren in reparaties dan dat de kostprijs van de fiets zelf was.
De aandrijving is meerdere keren vervangen, er is een trapper afgebroken(!) en ik ben inmiddels ook al toe aan de tweede accu.
Vorig jaar heb ik de fiets een uitgebreide onderhoudsbeurt laten geven en zijn de ketting en alle tandwielen vervangen. Ik smeer de ketting regelmatig, fiets niet heel vaak op de fiets en de hij staat altijd netjes droog in de schuur. Echter is bij een andere reparatie nu geconstateerd dat de ketting opnieuw vervangen moet worden. Op mijn vraag hoe dit kan na 14 maanden en slechts enkele honderden kilometers gereden te hebben wordt aangegeven dat dit is omdat hun apparaatje dit aangeeft. Geen enkele uitleg of onderzoek hoe het mogelijk is dat een ketting eerst 5 jaar meegaat en vervolgens nauwelijks meer dan een jaar. Ik moet hem maar gewoon laten vervangen en dit “kan gebeuren”.
Als klap op de vuurpijl kan dit ook niet binnenkort geregeld worden nu hij toch op de werkplaats is. Nee de fiets moet eerst terug en dit kan alleen op een aparte afspraak, waarbij ik opnieuw 50 euro voor vervoer moet aftikken omdat de onderhoudsplaats naar een buitengebied is verplaatst. Geen begrip, geen coulance en geen uitleg. Zeer teleurgesteld en ga op zoek naar een andere zaak.
Reactie QicQ
Beste Pieter,
Vervelend dat je deze ervaring hebt. De fiets is bij ons binnen gebracht voor een lekke band en een storing. De storing is opgelost met een nieuwe accu die je binnen garantie geleverd krijgt. De lekke band is gerepareerd. Onze monteur heeft onderhoud aan je fiets geadviseerd.
De staat van de ketting heb je besproken met onze planning, zij hebben niet de inhoudelijk kennis en hadden je dan ook moeten doorverbinden naar de monteur die je wel een goed inhoudelijk antwoord had kunnen geven. De ketting is verroest en heeft langdurig een gebrek aan smering gehad, vandaar ons advies.
Dit is besproken vlak voordat de fiets aan je teruggeleverd zou worden. Dat er dan geen tijd meer is in onze planning voor een onderhoudsbeurt is logisch. We hadden de fiets een aantal dagen langer bij ons kunnen houden om het onderhoud op een later vrij moment in te plannen.
Mijn excuses over deze twee communicatiepunten.
Met vriendelijke groet,
Tommy Oude Elferink – Algemeen manager
Uli Köln
10
Helemaal tevreden
Met een waardering van AAA, geef ik AAA+
Met een waardering van 1 tot 10, geef ik 10.
De winkel werd goed bezocht op zaterdag. Natuurlijk, Stromerbikes zijn geweldig. Toch vond Dave manieren en oplossingen voor mijn wensen. Wat was ongewoon? Ik vervoerde de fiets naar Duitsland, Keulen, op mijn eigen wielen. Elektrische configuratie, aanpassingen en aankoop van accessoires. Alles werd heel goed en snel gedaan. Ik ben daarom helemaal tevreden over Dave en zijn collega. De rit was een erg leuke ervaring. De Stromer ST7 blijft me verbazen. Kracht, uithoudingsvermogen en snelheid. Visueel – design – alles klopt ook.
Translated with DeepL – I hope it match
Olav Amsterdam
10
Service is persoonlijk en correct.
Ik heb een lease fiets via qicq geregeld, na eerst uitvoerig te hebben test gereden. Top!
Ronald Vlake/Hansweert
9
Heel vakkundig en ongedwongen
Mijn ervaring met Qicq is me zeer aangenaam en vakkundig bevallen! Ze nemen alle tijd voor je als je voor de eerste keer komt proefrijden. Ook telefonisch deskundig en vriendelijk te woord gestaan, door een ieder van het bedrijf.
Ook na de aankoop van mijn Stromer St 7. Ook het afleveren door Ron verdient een 10, erg aangenaam en vakkundig!!
Mocht je een elektrische/ speedpedelec aan willen kopen met deskundig advies en ondersteuning, ga dan zeker langs bij Qicq…
FREDDY Mechelen
10
Uistekend
Reeds aan mijn 2de fiets en nog altijd 100%
tevreden.
Zeer vriendelijk personeel en altijd alles zorgvuldig in orde.
Zeker een aanrader!!
Age Wommels
10
3x TOP, voor het personeel, de winkel en de fiets!
De testweek bevestigde mijn keuze voor de Klever Y Gala 45.
Tot een goede deal te komen was geen probleem. Ik ben op een nette en vlotte manier geholpen. De aflevering, op mijn voorstel aan de winkel, verliep prettig en geheel volgens afspraak. Een leuke zaak met plezierig personeel. Samengevat: QicQ heeft een contente klant aan het bestand kunnen toevoegen.
Emiel Emmeloord
10
Super mooie fiets st7 van Redbull.
Hij fietst fantastisch. Je kunt er ver mee rijden en schakelen gaat ook geweldig. Ik vind het fijn dat hij een abs systeem heeft. Lange ritten blijven ik doen met deze fiets. Ik ben er ontzettend blij mee en ik hoop er nog lang mee van te kunnen genieten.
Gert Heerhugowaard
10
Top!
Een paar jaar geleden bij Qicq een Charger4 gekocht en met veel plezier op gefietst. Onlangs viel de beschermkap van de accu ineens op de grond en opnieuw bevestigen lukte niet.
Vanmorgen langsgereden en er is kosteloos een nieuwe kap bevestigd. De oude paste niet (meer) om 1 of andere vreemde reden.
Zij pakken dit vreemde geval verder op met Riese Muller, dus ik heb er geen omkijken meer naar en het probleem is keurig verholpen.
Top service van Qicq!!
Maarten Amsterdam
10
Aardig, bekwaam, betrouwbaar: uitstekende ervaring.
Riese& Muller Charger4 hier gekocht. Fantastische fiets, prima afgehandeld.
Cees Amsterdam
10
Topfietsen in de showroom!
Heb mijn Klever Xpinion 45 hier gekocht 3,5 jaar geleden. Goed advies en een goede technische dienst in Westpoort, altijd een leenfiets. Na een beurtje rijdt de Klever altijd weer als nieuw!
Leuk en enthousiast team!
Monique Amersfoort
10
Vakkundig, prettig en vriendelijk geholpen.
Ik ben vakkundig, prettig en vriendelijk geholpen door Musa en ook de aflevering van de fiets was goed en de bezorger van de fiets was vriendelijk.
Musa heeft een paar dagen na de bezorging van de fiets nog met mij contact opgenomen en naar mijn bevindingen gevraagd. Ik vind dit bijzonder klantvriendelijk!
Kees Haarlem
2
Aanschaf is geen probleem, garantie claimen wel
Ruim anderhalf jaar heb ik van mijn Riese & Muller Roadster kunnen genieten, tot de versnellingsnaaf het opgaf. Eén van de ijzerenkabels binnen de versnellingsconstructie was geknapt. Vervelend, maar gelukkig zat ik binnen mijn garantietermijn. QicQ verkondigt nota bene nog;
“Je hoeft je nooit zorgen te maken bij QicQ. Als jouw e-bike nog garantie heeft, dan vervangen we gratis het onderdeel dat kapot is.”
Bleek uiteindelijk dat ik me toch zorgen moest maken. Eenmaal bij de workshop bleek dit geen garantiekwestie te zijn. De reden hiervan waren allereerst een hoop aannames met betrekking op het gebruik, maar wat QicQ met name niet beviel, is dat er geen servicebeurten door hun waren uitgevoerd. Dan had het probleem namelijk preventief opgelost kunnen worden (?). Ik heb geen reden gehad om QicQ te benaderen voor onderhoud, tot er daadwerkelijk wat kapot ging. Voor kleine checkups kon ik namelijk terecht bij mijn lokale fietsenmaker. Jammer om dan achteraf te horen dat je garantie wel afhangt van QicQ hun eigen checkups.
Dus voor de toekomstige koper; laat je fiets vooral jaarlijks checken door QicQ als je ooit nog beroep wilt kunnen doen op je garantie. Anders mag je betalen voor je reparatie. Binnen óf buiten de 2 jaar.
Reactie QicQ
Beste Kees,
Goed dat we even contact gehad hebben over deze situatie. Zoals aangegeven zijn kabels slijtageonderdelen en deze vallen buiten de reguliere garantie. Als een fiets altijd buiten staat of beperkt onderhoud krijgt heeft dit invloed op de kabels. De monteur heeft ook voor reparatie contact met je gehad om de bevindingen en de kosten met je te bespreken, je was hier akkoord mee.
Wij zijn dan ook verbaasd over deze review.
Je hoeft je bij ons geen enkele zorgen te maken over garantie, de voorwaarde zijn daar duidelijk over. Betreft het een slijtageonderdeel, dan valt dat buiten de garantievoorwaarde en kijken wij per incident wat het geval is. Er wordt altijd overlegd met de klant. Dat is in deze situatie ook gebeurd.
Met vriendelijke Groet,
Tommy van QicQ
Stephan Enschede
10
Uitstekende service en deskundigheid
Was op internet opzoek naar een keuze wijzer voor welke e bike het beste aansluit op mijn behoefte. Ik kwam toevallig uit op de website van QicQ waar ik mijn gegevens invulde en de keuze wijzer deedt. Niet lang daarna ben ik gebeld door QicQ of ik nog verdere vragen had. Het was een zeer prettig gesprek en had echt het gevoel dat ik geholpen werdt en niet dat ze mij iets probeerde aan te smeren. Snel kwam eruit dat de R&M Charger4 de fiets voor mij was. Na wat correspondentie over en weer was het geregeld. Met een paar weken werdt mij een prachtige fiets aan huis geleverd en nam de bezorger nog een aantal dingen met mij door en stelde het zadel nog even voor mij af. Ik ben super tevreden met de service, echt een top bedrijf!
Ronald Amterdam
10
Hele goede begeleiding en advies
Heel goed kundig verkoopadvies en zeer vriendelijk
Ruud van Nobelen Enkhuizen
4
Ongeïnteresseerd na verkoop
Nadat de fiets later geleverd werd dan voorzien is er geen enkele interesse getoond naar mij als klant. Voor aflevering werd er een kleine schade gemeld, niet gerepareerd. Bij aflevering wist de beste man eigenlijk niets te vertellen over de Riese und Mueller fiets, hij was meer monteur voor een ander merk. Weken na aflevering een kerstpakket, het busje reparatie lak! En als klap op de vuurpijl: geen gratis controle beurt, nee je mag een contract afsluiten.
Nu maar hopen dat Riese und Mueller aan de verwachting voldoet, geen zin om 3 weken te wachten op onderhoud.
Totaal niet klantgericht.
Reactie QicQ
Beste Ruud,
Fijn elkaar even aan de telefoon gesproken te hebben en goed dat je de ervaring deelt met ons. Zoals uitgelegd was het een vervelende samenloop van omstandigheden. De 1e servicebeurt zit er wel gratis bij zoals besproken en als een stukje extra service halen we de fiets kosteloos bij je op en brengen deze weer terug. Je ontvangt een berichtje van ons wanneer de beurt ingepland moet worden. Heel veel plezier van je Riese & Muller. Met vriendelijke groet, Tommy – QicQ.
Ximena Borges AMSTERDAM
9
Experienced and kind
I came in looking for a very specific bike, Riese & Muller Multitinker. This is not a common bike in Amsterdam but it was the one I wanted. The other shop I visited knew nothing about it. But at Qicq, Tommy and Musa took care of us and knew everything there was to know. They accomodated our every need and made sure the process was seamless. Still now I stop by in case I need help with anything and they willingly assist me.
I will be a loyal customer from now on!
Anil Amsterdam
9
Zeer goed geholpen
De aankoop van mijn fiets ging heel goed. Zeer geduldig personeel, de verkoper deed erg zijn best om alle opties en mogelijkheden uit te leggen. Geen vraag was te veel. Zo tot een goed besluit kunnen komen.